IDF eliminiert hochrangige Hamas-Terroristen


In gezielten Aktionen konnten die IDF Streitkräfte hochrangige Hamas-Terroristen und Geheimdienstmitarbeitern in Gaza erfolgreich eliminieren. Darunter befinden sich der Leiter der Raketen-Sondereinheit des Islamischen Dschihads, Samah Abed al-Mamluk, und der Leiter der Hamas-Panzerabwehr-Einheit, Ijad Fathi Faik Scharir. Die Armee nimmt weitere Terrorziele im Gazastreifen ins Visier.

Von Montagabend bis Mittwochmorgen haben sie damit mehr als 1.050 Raketen abgefeuert. Am Mittwochvormittag ging der Beschuss weiter. Terroristen aus dem Gazastreifen nahmen vor allem den Grossraum Tel Aviv ins Visier. Millionen Menschen suchten Schutz in Bunkern.

Bisher wurden acht Israelis teils indirekt getötet. So bekam eine 80-Jährige in Tel Aviv einen Herzinfarkt, während sie unter Raketenalarm in einen Schutzbunker lief. Am Dienstag kam in der Küstenstadt Aschkelon die 32-jährige indischstämmige Altenpflegerin und Mutter eines neunjährigen Sohnes, Soumya Santosh, ums Leben. Die Frau schaffte es nicht rechtzeitig in einen Schutzbunker, welcher zirka eine Minute entfernt war. Ein Autobus in Holon im Süden von Tel Aviv ist nach einem Raketeneinschlag in Flammen aufgegangen, nach Angaben der Polizei sollen sich darin keine Fahrgäste befunden haben. Es wurden Wohnhäuser, Schulen und andere zivile Ziele getroffen.

In Tel Aviv ist am Dienstagabend Raketenalarm ausgelöst worden. Im Stadtzentrum waren mehrere Explosionen zu hören. Zahlreiche Geschosse aus dem Gazastreifen wurden vom Raketenabwehrsystem »Iron Dome« abgefangen. Die islamistische Hamas erklärte noch am Dienstagabend, 130 Raketen aus Gaza nach Tel Aviv und Zentralisrael abgefeuert zu haben.

Bei einem der Raketenangriffe wurde zudem eine wichtige Ölpipeline im Süden Israels getroffen. Fernsehbilder zeigten einen grossen Behälter, der in Flammen aufging. Die Leitung verläuft zwischen den Städten Aschkelon und Eilat.

Unruhen in arabischen Dörfern oder Stadtvierteln weiten sich indes aus. Aus Lod berichten Medien, dass eine Synagoge in Brand gesetzt wurde, aus Akko, dass das bekannte Fischrestaurant »Uri Buri« am späten Abend in Feuer stand.

Zerstörung nach einem Raketentreffer bei Lod, der zwei arabische Israelis tötete

Am Mittwochvormittag starben zwei im Gebiet um den nördlichen Gazastreifen durch das Feuer einer Panzerabwehr-Rakete auf ein Auto. In der Nacht zum Mittwoch kamen bei der zentralisraelischen Stadt Lod der israelische Araber Halil Awad (52) und seine Tochter Nadine (16) ums Leben. In Rischon LeZion wurde eine Frau getötet, deren Identität am Mittwochmorgen noch nicht geklärt war; die Nachrichtenseite „Yediot Aharonot“ gab ihr Alter aber mit 50 an. Ihr Tod verursachte einen Herzinfarkt bei einer 67-jährigen Freundin, die daran verstarb.

🇮🇱

Unsere Gedanken sind bei den Menschen in Israel. Sie sind einem erbarmungslosen Terror durch die Hamas ausgesetzt. Der Raketenhagel auf Israel muss aufhören. Wir stehen fest an der Seite Israels!

(JNS & Agenturen; Foto: Magen David Adom, Twitter)



Kategorien:Sicherheit

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  1. What does the mitzva of Tzitzit teach?  The 2nd paragraph of kre’a shma: „ובלכתך בדרך“ links the mitzva of tefillin together with the mitzva of tzitzit, as commanded in the 3rd paragraph of the kre’a shama.  All Torah mitzvot command mussar.  What mussar does the language of: „וראיתם אתו וזכרתם את כל מצות“ come to teach?  In our ובלכתך בדרך walk as the chosen brit Cohen nation, the Torah commands us to search for the אצבע אלהים/finger of HaShem within our lives.  All mitzvot learn from the mitzva of tzitzit on this score.  Remembering with thanks giving the „finger of God“ within and throughout our lives defines the k’vanna of all the תרי“ג Commandments.

    An Israeli Response to the Rome Treaty in General and the International Criminal Court in Particular.

    The Versailles Treaty condemned Germany for total guilt of the deaths, damages, and anguish – resultant of WW1. Britain and France demanded war reparations from Germany consequent to Germany’s invasion of the low countries & France, which caused a chain reaction domino effect of atrocities against humanity.Israeli foreign policy – post Shoah – views the EU and Britain, based upon the precedent of the Versailles Treaty, upon this model Israeli diplomats conducts diplomacy with EU States; comparable to how early America sought to establish the Monroe Doctrine as the basis of the United States relations with hostile European empires. 

    European cruelty, injustice and oppression of Jewish refugees for over 2000 years, branches out from ancient Roman imperialism, which originally expelled the Jewish people from our homelands in Judea. Europeans, not just ancient Rome, they bear the mark of Cain – guilty for all eternity, of committing criminal crimes against humanity, black slavery and 19th Century barbarity in Africa serve as degrading examples of European guilt. The Israeli government must hold the European peoples accountable for their mass crimes against humanity. Israel opposes any and all European governments sitting as permanent members of the United Nations Security Council. All Europeans, not just the Nazis, lost WW2. Shoah guilt expels all European governments from the ‚Great Powers‘ status.

    No European Court ever, not even once, forced  Xtian Church leaders to stand trial for war crimes committed against humanity. Not for the Roma People, nor for differing Xtian sects who opposed the dominant Catholic or Protestant belief system Creeds, nor the blatant injustice of the persecution and cruel murder of women accused of witchcraft – guilty of the crime of healing the sick or serving as midwives! Therefore, the Rome Treaty merits nothing other than total contempt; the ICC has no jurisdiction to judge Jews in general and Israel in particular.

    The key issue of writing a Sefer Torah, the sofer has to write the Name of HaShem לשמה.  Doing a mitzva לשמה requires a subject and a predicate.  The latter informs what the subject does.  For example, P’sach Jews remove all leaven products from their possessions.  Korbanot have a halachic prohibition to switch from one korban type to another korban type.  Tanning the hide of an animal intended by the sofer to write a Sefer Torah: that hide requires a dedication for the purpose of writing a Safer Torah. 

    Therefore what predicate sets the Name of HaShem apart, when the sofer writes the Name לשמה?
    גיטין: המביא גט ממדינת הים, צריך שיאמר בפני נכתב ובפני נחתם
    This opening Mishna describes the services of a notary, an individual officially licensed by a governmental body to perform certain actions in legal matters.  The Rosh did not require the sofer to נחתם an impressed seal whenever the sofer wrote the Name of HaShem.  The masoret of writing a Sefer Torah permits the sofer to inscribe straight lines.  Consequently it appears to me that the language נחתם implies some type of impressed seal, which all notaries employ today.  The notary seal impressed upon the margin of the Torah on the identical line as written the Name of HaShem, serves as evidence that the sofer wrote the Name לשמה.

    However, what precisely defines the k’vanna of the sofer when he writes the Name of HaShem לשמה?  Forty days after the sin of the Golden Calf, on Yom Kippor, Moshe heard the voice of HaShem declare the 13 tohor middot.  Why the second repetition of the Name of HaShem in the revelation that addresses the tohor middot of logic?  The second Name of HaShem comes to teach that the middot thereafter, beginning with אל, that these middot serve as pronoun extensions of the noun HaShem.  Therefore the sofer should set aside 13 specific „Crowns“ to precisely indicate which middah of HaShem which the sofer holds as his k’vanna at that moment in time, when he writes the Name of HaShem לשמה.

    A safer Torah which does not נחתם with a defined tohor midda crown, the question stands: what proof exists which testifies that the sofer wrote the Name of HaShem לשמה?  The opening Gemara of גיטין teaches that g’lut Jewry do not know how to do mitzvot לשמה.  Consequently, it appears to me that a sofer has an obligation to prove his k’vanna when he writes the Name of HaShem לשמה.  This requirement which this commentator strongly advises, it compares to the time of Ezra, when he changed the shape of the letters of the א – ב.

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